Orkesten

Opstaporkest

Het opstaporkest van Harmonie Terheijden is de eerste vorm van samenspel onder leiding van een dirigent.

De repetities van het opstaporkest, onder leiding van Ruud Taks, zijn iedere vrijdagavond van 18.45 uur tot en met 19.45 uur in het repetitielokaal achter Café de Harmonie in Terheijden. Als je meer informatie wil hebben over het opstaporkest neem dan contact met ons op.

Opleidingsorkest

Het opleidingsorkest (circa 30 leden) bestaat uit leerlingen die inmiddels het A-diploma HaFaBra hebben behaald.

Om dit diploma te behalen heb je gemiddeld  2 jaar les gehad. Het doel van het opleidingsorkest is om de leerlingen op te leiden tot het niveau van het Groot Orkest (hiervoor is het B-diploma niveau nodig). Het opleidingsorkest staat onder leiding van Jan van den Brandt.

Slagwerkgroep

Slagwerkgroep Terheijden is onderdeel van Harmonie Terheijden.

Bij Harmonie optredens op straat, lopen we als Tamboerkorps voorop. Bij concerten spelen we als Slagwerkgroep onze partij mee. Het tamboerkorps staat onder leiding van Mathyn de Jong en repeteert op dinsdagavond van 18.45 uur tot 19.45 uur in Terheijden. De leeftijd van de leden loopt van 8 tot 22 jaar. Een jeugdige club dus!

Groot orkest

Hierin doen alle leden mee die volledig zelfstandig en op niveau een instrument kunnen bespelen.

Jaarlijks neemt het orkest deel aan uitwisselingsconcerten, verzorgt zelf verschillende concerten. Gemiddeld één maal per twee jaar wordt een groot themaconcert georganiseerd of gaat het orkest op reis. Het Groot Orkest staat onder leiding van Martijn Krijnen.